このページでは農学生命科学研究科教務課(大学院学生担当)からの情報をお知らせしています。/ This web page provides information(courses, grades, classes, etc.) from the academic affairs division(registrar) of the graduate school of Agricultural and Life Sciences.

2022.06.24 Call for Participants:
United Nations University Institute for the Advanced Study of Sustainability Postgraduate Programme

国連大学サステイナビリティ高等研究所より集中講座の案内がありました。受講を希望する学生は7月8日(金)までに大学院学生担当に申し出てください。

These courses will be offered in the Intensive Core Courses 2022 by UNU-IAS for students from partner universities including Graduate School of Agricultural and Life Sciences.

Please email the Graduate Student Section (daigakuin.a@gs.mail.u-tokyo.ac.jp) by July 8 if you wish to join the programme.

・Students who wish to take the courses must obtain the approval from their supervisors.
・Credit transfers can be possible. Please ask the Graduate Student Section for the details.
・Tuition fees for these courses will not be collected.

 

For more details, see this website.

https://ias.unu.edu/en/admissions/credited-courses/unu-intensive-core-courses.html#overview

If you have any questions, please contact the Graduate Student Section.

 

2022.06.17 日本文化紹介イベント@弥生講堂(7/20開催)

弥生講堂一条ホールで日本の伝統的な大衆芸能を一緒に楽しみませんか。720日、17時開演です。詳しくは下記のPDFをご覧ください。

  詳細PDF※ 東大ECCSクラウドメール( @g.ecc.u-tokyo.ac.jp )でのサインインが必要です。

  席に限りがありますので下記のフォームから申し込んでください。

  申し込みフォーム 

 (UTokyo Accountでのログインが必要です)

 久しぶりの対面での国際交流イベントに是非ご参加ください!

 

[Event on July 20] Invitation to an evening of traditional Japanese entertainment

A long-awaited in-person event is back! Join us for a fun-filled evening of traditional Japanese entertainment at Yayoi Auditorium Ichijo Hall on July 20th at 5 pm.

For details, Please see the PDF below.

  〇 PDF (Sign-in with UTokyo ECCS Cloud Mail (@g.ecc.u-tokyo.ac.jp) is required.)

     If you havent registered yet, please do so right now!

   Application Form

 (UTokyo account is required to access the link above)

 We hope you can enjoy the evening with us!

 

2022.04.26【お知らせ】【5/96/10】<全員必ず受講してください>情報セキュリティ教育の実施について

本部情報環境課セキュリティ対策チームからのお知らせを下記の通り通知します。

必ず情報セキュリティ教育を受講してください。

なお、本教育未受講者(不合格者含む)は、11月1日より5ヶ月間UTokyo WiFiおよび UTokyo VPNの利用を停止します。UTokyo WiFi はオンライン授業の受講に必要なため、必ず期間内に受講してください。

セキュリティ教育の実施について“Security Education
https://www.a.u-tokyo.ac.jp/wp-content/uploads/gstudents/Security_Education2022.pdf

2022.04.26【Notice】【5/96/10】<All Students/Please take the program>“Security Education

We inform you of the following notice from the Security Management Team,

Information Environment Group.

Please take the information security education program.

If you do not take or pass the "Information Security Education", your UTokyo WiFI and UTokyo VPN account will be suspended.
As this is required for taking online classes, please be sure to take the course during the period.

“Security Education”セキュリティ教育の実施について
https://www.a.u-tokyo.ac.jp/wp-content/uploads/gstudents/Security_Education2022.pdf

 

2022.04.01 【お知らせ】履修登録期間について

S1・SP(S2)ターム開始科目(通年科目、年度跨り科目を含む)の履修登録期限について
・Web履修登録期間
:4月 5日(火) ~4月15日(金)
・履修科目確認期間(S1・SP(S2)ターム開始科目・通年科目・年度跨り科目)
:4月18日(月)~4月19日(火)
・履修科目確認期間(SPターム科目)
:6月 3日(金)~6月 7日(火)
  ※SP履修科目確認は農学生命科学研究科の科目のみ

必ず期限までにUTASから登録を完了してください。
期限後の追加、修正は認められません。
便覧を参照の上、必要な科目が登録されているか必ず確認してください。

※以下の4点については特に注意してください。
1.演習・実験(実習)等、2年間あるいは3年間で行う科目は、1年生の初めの学期に一度だけ登録する。
・必修科目も自動では登録されません。 各自で必ず履修登録をすること。
・2年、3年時に再登録する必要はない。
2.日程未定の集中講義でも、履修する可能性のあるものは全て登録する。
3.ターム欄に●または◇印が入っている最初(一番左)のタームがその科目の履修登録時期となる。
4.隔年開講の科目は登録漏れの無いように気をつける。

2022.04.01 【Notice】Registration procedures Period

Period of Registration Procedures for the courses starting in S1 and SP(S2) Term (including year-long courses and multi-year courses) ;
・Online-Registration Period: April 5, 2022 (Tue) ~ April 15 (Fri)
・Confirmation Period (for S1, SP(S2), year-long courses and multi-year courses): April 18, 2022 (Mon) ~ April 19 (Tue)
・Confirmation Period (for SP): June 3, 2022 (Fri) ~ June 7 (Tue)
*SP Confirmation Period is only for the courses of the Graduate School of Agricultural and Life Sciences.

Students planning to take courses must register on the “UTAS” during the designated period. Any requests for additional courses or changes after the deadlines are not permitted. Please be sure to check the Student Handbook and confirm if the required courses are certainly registered.

*Precautions
1. Two-year or three-year courses such as seminars, experiments (practice) etc. should be registered in the first semester of the academic year.
・As compulsory courses are not registered automatically, please register on UTAS on your own.
・It is not necessary to register again in second or third academic year.
2. Please register for all courses you plan to take, including the courses of which schedules are yet to be determined. (Especially “Intensive” Courses).
3. Refer to the “Student Handbook of the Graduate School of Agricultural and Life Sciences(農学生命科学研究科便覧),” pp. 89-126: Registration for each course must be completed within the designated period for the exam in which the mark ● or ◇ first appears on the course list.
4. Please do not fail to register especially for the biennial courses.

2022.04.01 【お知らせ】学生定期健康診断について

健康診断は「学校保健安全法」に基づき実施しています。決められた期間内に必ず受診してください。健康診断Ⅰ(本郷地区:4/20~6/23)、健康診断Ⅱ(本郷地区:4/14~6/28)で対象者が異なります。 本郷地区をはじめいずれの地区も予約制となります。 対象者・日程・予約方法はこちら[保健センターHP]で確認してください。

2022.04.01 【Notice】Students Medical Check-ups

Medical check-ups are required by law. Please make sure you attend the check-ups during the specified period. Group I medical checkup(Hongo Campus:4/20~6/23)Group II medical checkup(Hongo Campus:4/14~6/28) The students who can take medical checkup is different for each group.
Reservation required.
Please check here [Health Service Center HP] for the eligible participants, schedule, and reservation method

2022.04.01 【お願い】住所、電話番号、メールアドレス等の登録・更新について

災害の発生等、緊急時に学生の皆さんの安否確認や情報の提供などを行うため、各種情報を有効に活用する体制を充実させたいと考えています。必ずUTASの住所・電話番号・メールアドレス等を確認の上、登録・更新をお願いします。
登録がない場合は大学からのメールや郵便物が届きません。大学として最新の情報を把握するため、ぜひご協力をお願いします。

2022.04.01 【Notice】Registration or update of address, phone number, email address, etc

We would like to enhance the system to effectively utilize various information in order to confirm the safety of students and provide information in the event of an emergency such as a disaster. Please register or update your address, phone number, email address, etc. on the UTAS.
If you do not register, you will not receive emails or mail from the university. We ask for your cooperation in order to keep up with the latest information from the university.

2017.04.01【お知らせ】「UTokyoアカウント」について

本アカウント一つで各種システム・サービスを利用することができます。
共通アカウントのIDとパスワードは、本学学部から修士に進んだ場合、修士から博士に進学した場合にはそのまま引き継がれます。他大学出身者には、専攻別ガイダンスの際に配付します。

パスワードの有効期限は1年間ですので、定期的に変更してください。UTASのトップページから、自分で変更が可能です。 パスワードを忘れた場合は、下記情報システム本部HP内の「利用者メニュー」より再発行の手続きをしてください(事前にUTASへのメールアドレスの登録が必要)。

「UTokyoアカウント」の詳細については、こちら(東京大学情報システム本部HP)をご覧ください。

学生サービスセンターについて/Student Service Center

  1. 場所及び窓口業務時間/Location and office hours

    場所:農学部3号館1階正面玄関入って左/Location : Agriculture Department Bldg.3
    時間:月~金(土日祝・一斉休業日を除く)午前9時~午後5時/
    Office hours : Mon ~Fri 9:00~17:00 (Except National holidays and campus closed day)
    ※行事等により臨時に休止することがあるので注意。
    (*The office may be closed due to school activity)

  2. 掲示/Bulletin Board

    各種手続、行事、授業に関すること、学生生活に関すること、奨学金及び授業料免除等について、学生への連絡は特別な場合を除いて掲示によって行うので、登校の際は必ず掲示板を確認すること。掲示板は学生サービスセンターにある。
    また、UTAS掲示板に掲載する場合もあるので、確認すること。
     Direct contact to students will not be done, except for specific and urgent circumstances. Please reference the bulletin board for any notifications about registration, events, class or student life related information, and scholarship and tuition exemption related matters.
    The physical bulletin board is available at the Student Service Center.
    Remember to check the UTAS bulletin board, certain information may be posted on the UTAS bulletin board.